fredag den 19. august 2011

Garderobeinvesteringer

I blogland har der i lang tid været fokus på metoden "5 piece french wardrobe", som i al sin enkelthed går ud på at investere i kvalitet. Filosofien er, at man skal opbygge en god basisgarderobe, og har man den, er det kun nødvendigt at supplere sin garderobe med 5 trendbaserede køb hver sæson for at være up to date. Jeg har ikke mulighed for (og lyst til!) at give så store summer for tøj, som nogle i blogland ynder at gøre det, men jeg bruger metoden på min egen måde. Da jeg er på SU, rækker pengene sjældent ret langt, og der må spares, hvis jeg vil have en dyr ting. Førhen tænkte jeg kvantitet frem for kvalitet, og stod jeg med en lækker cardigan i hånden, som jeg vidste, kunne holde i mange år frem, blev jeg alligevel fristet af, at jeg kunne få 4 ting i H&M for det samme beløb.
Derfor har "5 piece french wardrobe" inspireret mig til at blive bedre til at planlægge mine køb, og metoden har fået mig til at tænke over, hvad jeg egentlig mangler i min garderobe, og hvad jeg gerne vil smide lidt flere penge efter. I sidste ende bruger jeg det samme beløb på én sæson, men jeg får færre ting. Dog er det smarte, at jeg (forhåbentligt!) ikke skal ud at købe de samme ting næste sæson, fordi jeg har købt det i god kvalitet. Og så er det jo vigtigt at huske, at pris og kvalitet ikke altid hænger sammen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar