søndag den 28. august 2011

Afrika Nu!

I går sendte DR og TV2 et storstilet velgørenhedsshow til fordel for sultkatastrofen i Østafrika. Jeg synes, at det er så flot, at danskerne, på trods af finanskrise 2.0 og andre sten i skoen, formår at stå sammen og samle over 100 mio. kr. ind - så er man da stolt af at være dansker! Jeg donerede selv et beløb, og det har jeg gjort af et godt hjerte. Jeg kan bogstaveligt talt ikke tåle at se de billeder, der bliver vist, og jeg har svært ved at forstå, at der er et sted på jorden, hvor mennesker har det så dårligt (og jeg har ellers også været ude at se verden). Vi lever i et smørhul her i lille Danmark; vi har godt politisk system med et solidt økonomisk sikkerhedsnet, vi er ikke i risiko for naturkatastrofer, og vi mangler generelt ikke noget. Det er godt at se, at vi, på trods af at vi er et navlepillende folkefærd, tager affære, når det behøves. Det er så vigtigt! Næste skridt på vejen må være at stoppe symptombehandlingen og give en mere langsigtet bistand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar